Uzņēmums
Darbības jomas
"Rīgas satiksme" nodrošina sabiedriskā transporta pakalpojumus ar vairāk nekā 600 autobusiem, 250 trolejbusiem un 130 tramvajiem, kas katru dienu pārvadā vairāk nekā 500 000 pasažieru visā Rīgā. Sabiedriskā transporta maršrutu tīkla kopējais garums sasniedz vairāk nekā 2 000 kilometru, aptverot visu pilsētu un nodrošinot pārvietošanos Rīgas iedzīvotājiem un viesiem. Tāpat mēs apsaimniekojam pašvaldības maksas autostāvvietas, sniedzot nozīmīgu ieguldījumu pilsētas infrastruktūras attīstībā un uzturēšanā.
Lai veicinātu uzticamu, ilgtspējīgu un ētisku uzņēmējdarbības vidi, "Rīgas satiksme" izstrādājusi pamatprincipus, kas nosaka uzņēmuma un tā darbinieku rīcību sadarbībā ar klientiem, partneriem un sabiedrību kopumā. Šie principi apkopoti uzņēmuma Ētikas kodeksā un veido pamatu mūsu darbības un sadarbības praksei.
Uzņēmuma pamatprincipi:
- Godīgums un atklātība: uzņēmuma darbība balstās uz taisnīgu un atklātu pieeju attiecībās ar klientiem, darbiniekiem un partneriem.
- Atbildība un uzticamība: kīkojamies, ievērojot saistības un uzņemoties pilnu atbildību par saviem lēmumiem un rīcību.
- Drošība un veselība: nodrošinām darbiniekiem drošu darba vidi un rūpējamies par darba un dzīves kvalitāti.
- Profesionālisms: ikvienā procesā ievērojam augstākos profesionālās darbības standartus.
- Vienlīdzība un cieņa: apņemamies ievērot vienlīdzīgu un godprātīgu attieksmi pret visām iesaistītajām pusēm.
Īstenotie pasākumi, lai sekmētu šo principu ievērošanu:
- Interešu konflikta novēršana: stingri ievērojam interešu konflikta aizliegumu, lai nodrošinātu neatkarīgu un objektīvu lēmumu pieņemšanu.
- Korupcijas un krāpniecības nepieļaušana: apņēmīgi izvairāmies no jebkādām darbībām, kas varētu apdraudēt uzticību un godprātību uzņēmuma darbībā.
- Darba drošība un aizsardzība: Investējam darba drošības pasākumos un veselības aizsardzībā, lai radītu drošu un motivējošu darba vidi.
- Informācijas un privātuma aizsardzība: nodrošinām konfidenciālu informācijas apstrādi, ievērojot tiesību aktus un ētikas normas.
"Rīgas satiksme" sagaida no saviem līgumpartneriem līdzvērtīgu pieeju, ievērojot godīgas un atbildīgas uzņēmējdarbības praksi, novēršot interešu konfliktus un nepieļaujot korupciju vai citus prettiesiskus darījumus. Mūsu sadarbības pamatā ir kopīgas vērtības un cieņpilna attieksme.
“Rīgas satiksmes” darbinieki apkalpo klientus, ievērojot normatīvo aktu prasības, uzņēmuma Ētikas kodeksu un šo standartu. Šis standarts nosaka noteikumusvisiem darbiniekiem, kas sniedz klientu apkalpošanas pakalpojumus, kā arīklientiem, kuri izmanto “Rīgas satiksmes” piedāvātos pakalpojumus.
Vērtības
Pildot darba pienākumus, darbinieki:
- ievēro normatīvajos aktos noteiktās prasības, ir taisnīgi un godīgi;
- ir vērsti uz sadarbību un saskarsmē ar klientu ir kompetenti, zinoši un atbildīgi;
- sazinās ar klientu, izvērtējot klientam ērtāko saziņas formu;
- izturas vienlīdzīgi pret visiem klientiem neatkarīgi no dzimuma, tautības, reliģiskās pārliecības, izglītības, sociālās izcelsmes vai citiem apstākļiem;
- ievēro ētikas un uzvedības normas un pamatprincipus, tajā skaitā ģērbjas atbilstoši darba pienākumiem;
- pakalpojuma sniegšanas atteikuma gadījumā informē klientu par iemesliem un pamato to ar normatīvo aktu prasībām;
- atzīst savas kļūdas, atvainojas par tām un veic darbības, lai tās labotu;
- veic personas datu apstrādi atbilstoši normatīvajos aktos noteiktām prasībām;
- izvērtē klientu ieteikumus un priekšlikumus turpmākai uzlabojumu apkopošanai un ieviešanai;
- izskatot klientu sūdzības, ir taisnīgi, objektīvi un nepārprotami;
- neizpauž konfidenciālu informāciju, izņemot normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos;
- apkalpojot klientus, nekavējoties sniedz atbildi uz jautājumu vai specifisku jautājumu gadījumā – pēc iespējas īsākā laikā.
Lai sadarbība būtu veiksmīga, lūdzam klientu:
- iepazīties ar “Rīgas satiksmes” tīmekļa vietnē publicēto informāciju;
- uzrādīt personu apliecinošu dokumentu un/vai braukšanas maksas atvieglojumu apliecinošu dokumentu, ja tas nepieciešams pakalpojuma saņemšanai;
- būt atvērtiem, godīgiem un lietišķiem saskarsmē ar "Rīgas satiksmes" darbiniekiem;
- ar izpratni izturēties pret normatīvajos aktos noteiktajām prasībām;
- izturēties pieklājīgi un ar cieņu pret “Rīgas satiksmes” darbiniekiem un citiem klientiem, ievērojot sabiedrībā vispārpieņemtās ētikas un uzvedības normas;
- transportlīdzekļos un telpās ievērot tīrību un drošību, bagāžu vai netīrus priekšmetus nenovietot uz sēdekļiem;
- rezervēt apmeklējuma laiku un ierasties norādītajā laikā;
- informēt “Rīgas satiksmes” darbinieku, ja ir nepieciešama papildu palīdzība klientam ar invaliditāti, māmiņām ar bērnu un senioriem, kā arī ļaut šīm pasažieru kategorijām braukt transportā tiem paredzētajās vietās, savu iespēju robežās piedāvājot palīdzību.
Atsauksmes par klientu apkalpošanas un pakalpojuma kvalitāti
”Rīgas satiksmei” ir svarīgs klientu viedoklis, tāpēc ikviens klienta pieteikums tiek izskatīts.
Būsim pateicīgi, ja arī turpmāk klients:
- piedalīsies klientu apmierinātības pētījumos;
- izteiks savu viedokli, ja “Rīgas satiksmes” sniegto pakalpojumu kvalitāte ir uzslavējama vai pilnveidojama.
Saziņas iespējas
Sniegto pakalpojumu sistemātiskā pilnveidošana ir viena no “Rīgas satiksmes” prioritātēm.
Apkalpošanas kvalitātes novērtēšanai un uzlabošanai mums ir ļoti būtisks klientu viedoklis.
Aicinām izteikt savu viedokli par sniegtajiem pakalpojumiem, izmantojot kādu no saziņas iespējām.