Piekļūstams saturs
Uzzināt vairāk
Fonta izmērs
Kontrasts
Izvēlies valodu

Par autostāvvietu izmantošanu:

Iesniegumu informācijas saņemšanai par pēcapmaksas paziņojumiem ar pievienotu transportlīdzekļu reģistrācijas apliecības kopiju fiziska persona var iesniegt un saņemt:

  • elektroniskā veidā – iesniegumu, kas parakstīts ar drošu elektronisko parakstu, var sūtīt uz info@rigassatiksme.lv
  • sūtot pa pastu pašrocīgi parakstītu iesniegumu – RP SIA ”Rīgas satiksme” administrācijai Vestienas ielā 35, Rīga, LV-1035;   
  • pašapkalpošanās portālā “VIENOTAIS PAKALPOJUMU PIETEIKUMA PORTĀLS”  https://pieteikums.rigassatiksme.lv/Authentication/AuthenticateToParking (līdz 2025. gada pavasarim nebūs pieejami pēcapmaksas paziņojumi, kas izrakstīti pēc 2025. gada 1. janvāra; šajā laikā iespējams saņemt “Rīgas satiksmes” klientu apkalpošanas centros).  

 

30 dienu laikā.

 

  • elektroniskā veidā – iesniegumu, kas parakstīts ar drošu elektronisko parakstu, var sūtīt uz info@rigassatiksme.lv
  • sūtot pa pastu pašrocīgi parakstītu iesniegumu – RP SIA ”Rīgas satiksme” administrācijai Vestienas ielā 35, Rīga, LV-1035;   
  • personīgi – kādā no uzņēmuma klientu apkalpošanas centriem;
  • pašapkalpošanās portālā “VIENOTAIS PAKALPOJUMU PIETEIKUMA PORTĀLS”  https://pieteikums.rigassatiksme.lv/Authentication/AuthenticateToParking.  

 

Pieteikuma par piemērotā pēcapmaksas paziņojuma atcelšanu maksas autostāvvietas lietotājam noteikti jānorāda:

  • transportlīdzekļa marku un valsts reģistrācijas numuru;
  • maksas autostāvvietas lietotāja datus;
  • paziņojuma sastādīšanas vietu, datumu un laiku, maksas autostāvvietas adresi;
  • paziņojuma numuru;
  • pamatotu iemeslu paziņojuma atcelšanai.

 

Norādītajā situācijā jāveic pēcapmaksas paziņojuma apmaksu, taču lai pieņemtu lēmumu par apmaksātās stāvvietas naudas atmaksu, nepieciešams:

  • konta īpašnieka (bankas, SMS pakalpojuma, mobilās lietotnes) pašrocīgi parakstīts iesniegums, kurā norādīti fiziskās personas rekvizīti - vārds, uzvārds, personas kods, bankas nosaukums un konta numurs, vai juridiskās personas rekvizīti;
  • maksājuma uzdevuma kopija par pēcapmaksas paziņojuma apmaksu;
  • kļūdainā maksājuma apliecinošs dokuments – bankas konta izraksts vai maksājuma uzdevums, ja maksājums tika veikts ar bankas karti, vai SMS apmaksas pakalpojuma konta izraksts ar redzamiem rekvizītiem un kļūdaino maksājumu, ja maksājums tika veikts ar īsziņu vai mobilo lietotni.

 

Lai izskatītu sekojošo situāciju, nepieciešams rakstīt pašrocīgi vai elektroniski parakstītu iesniegumu ar situācijas aprakstu, obligāti norādot:

  • transportlīdzekļa marku un valsts reģistrācijas numuru;
  • maksas autostāvvietas lietotāja datus;
  • paziņojuma sastādīšanas vietu, datumu un laiku, maksas autostāvvietas adresi;
  • paziņojuma numuru;
  • pamatotu iemeslu paziņojuma atcelšanai.

 

Lai izskatītu sekojošo situāciju, nepieciešams rakstīt pašrocīgi vai elektroniski parakstītu iesniegumu ar situācijas aprakstu, obligāti norādot:

  • transportlīdzekļa marku;
  • valsts reģistrācijas numuru;
  • paziņojuma numuru;
  • paziņojuma sastādīšanas vietu, datumu, laiku;
  • autostāvvietas adresi;
  • pamatotu iemeslu paziņojuma atcelšanai (nepieciešams pierādījums, ka tā automašīna, par kuru ir veikts maksājums, nav izmantojusi “Rīgas satiksmes” maksas autostāvvietas pakalpojumus un tajā brīdī ir atradusies citā vietā).

 

Maksimālais laiks, kurā transportlīdzeklis var būt novietots maksas autostāvvietā bez samaksas veikšanas, ir 5 minūtes.

 

Riteņa bloķēšanas iekārta tiek pielietota:

  • sākot ar trešo piemērojamo paziņojumu, ja nav apmaksāti vismaz divi pēcapmaksas paziņojumi (kuri pielietoti sākot ar 01.11.2018.);
  • transportlīdzeklim nav piestiprināta valsts reģistrācijas numura zīme.

 

Lai pieteiktu riteņa bloķēšanas iekārtas noņemšanu, jāveic šādas darbības:

1.     Apmaksājiet visus norādītos pēcapmaksas paziņojumus. To var izdarīt:

  • maksas automātā;
  • “Rīgas satiksmes” klientu apkalpošanas centros;
  • pie autostāvvietu kontroliera.

2.     Piesakiet riteņa bloķēšanas iekārtas noņemšanu, zvanot pa tālruni 8585.

Riteņa bloķēšanas iekārtas noņemšana tiek nodrošināta 2 stundu laikā pēc izsaukuma saņemšanas no plkst. 6.00 līdz plkst. 23.00, tikai tad, ja visi pēcapmaksas paziņojumi ir apmaksāti.

 

 

Par biļešu kontroli:

Paskaidrojam, ka pasažierim jāreģistrē e-talons nekavējoties pēc iekāpšanas sabiedriskajā transportlīdzeklī.

 

Ikvienam pasažierim, neatkarīgi no vecuma, ir jāveic brauciena reģistrācija. Piemēram, Rīgas skolu skolēniem ir iespēja noformēt "Skolēna karti", kurai piemērota 100% atlaide braucieniem sabiedriskajā transportā, kas skolēnam iekāpjot transportlīdzeklī obligāti ir jāreģistrē.

 

Kontroles laikā kontrolieris pārbauda ne tikai, vai brauciena biļete ir reģistrēta, bet arī to, vai e-talonu (Skolēna karte, personalizētais e-talons, Rīdzinieka karte) uzrāda persona, kurai tas ir izsniegts, to nosakot pēc fotogrāfijas uz e-talona.

 

Ja pasažieris izmanto pakalpojumu bez samaksas vai braukšanai derīgas biļetes un atsakās maksāt līgumsodu, tad kontrolierim ir tiesības izsēdināt pasažieri no sabiedriskā transportlīdzekļa. Bērnu vecumā līdz 15 gadiem kontrolieris drīkst izsēdināt no sabiedriskā transportlīdzekļa tikai tad, ja bērnu nogādā tuvākajā policijas iecirknī.

 

 

Par maršrutu tīklu un kustības sarakstiem:

Informāciju iespējams iegūt “Rīgas satiksmes” tīmekļa vietnes sadaļā "Maršruti un laiki”. Transporta kustības un pieturu saraksts redzams arī pieturvietās.

 

Lai plānotu braucienu, lūdzu, izmantojiet “Rīgas satiksmes” tīmekļa vietnē esošo maršruta plānošanas rīku.

 

Kustības saraksts maršrutā tiek sastādīts ņemot vērā vairākus faktorus:

  • atbilstoši pasažieru plūsmas datiem par veiktajām braucienu reģistrācijām,
  • izmantojot automātiskās pasažieru skaitīšanas sistēmas datus par pieturvietā iekāpušajiem/izkāpušajiem pasažieriem,
  • faktisko salona piepildījumu,
  • norīkotā transportlīdzekļa ietilpība.

 

Sastādot kustības sarakstu katram maršrutam kā galvenā prioritāte tiek izvirzīts pēc iespējas vienmērīgs kustības intervāls maršruta ietvaros un tikai tad koordinācija ar pārējiem sabiedriskā transporta maršrutiem.

Jāatzīmē, ka maršrutiem ir dažādi galapunkti, apkalpotās ielas un ne visi pasažieri savā galamērķī var nokļūt ar jebkuru no šiem maršrutiem. Tāpat koordināciju starp maršrutiem ietekmē arī kustības intervāls katrā no maršrutiem un, tā kā maršrutos kustības intervāls ir atšķirīgs, tad koordināciju pilnīgi visos reisos nav iespējams nodrošināt pat matemātiski no teorijas viedokļa, jo pie atšķirīgiem intervāliem veidosies brīži, kad šie laiki sakritīs vai būs ar mazu intervālu.

 

Nosaukumus veido un apstiprina Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisija atbilstoši pieņemtajām pieturvietu nosaukumu piešķiršanas vadlīnijām. Pieturvietas nosaukumu veido, prioritāri ievērojot šādu secību atbilstoši tās uzskaitījumam un ņemot vērā:

  • tuvākās ielas vai šķērsielas nosaukumu;
  • apdzīvotas vietas nosaukumu vai tās vietvārdu;
  • nozīmīga infrastruktūras objekta nosaukumu (piemēram, transporta infrastruktūras objekta, izglītības iestādes, ārstniecības iestādes, kultūras iestādes, valsts vai pašvaldības iestādes, tirdzniecības centra nosaukums);
  • zemesgabala vai ēkas numuru vai ēkas nosaukumu.

 

Sabiedriskā transporta kustības grafiku ietekmē dažādi faktori transportlīdzekļu sastrēgumi, ceļu satiksmes negadījumi, ceļu remonts, nelabvēlīgi laika apstākļi, tehniski iemesli un citi gadījumi.